Friday, February 28, 2014

Permulaan kami...

Alhamdulillah,nama aku register tahun 2013,bulan lapan kalau x silap...nama naik 5 Feb 2014...Register apa?bunyi mcm nak g mana je kan..hehehe..itu permulaan aku buat rawatan di HSB...Awal tkut gerun semua ada..sapa yang kenai aku tau la memang penakut bab2 jumpa doktor ni.....Alhamdulillah...perjumpaan pertama dah sudah...segala butiran diri dah di kenal pasti...dr awai dh suspect aku PCOS..dh dua doktor aku g diorang mmg suspek aku PCOS..tapi dr asnida yang handle kes aku ni kata kena ambik ujian darah dulu baru leh betui2 confirm.....first appointment mcm besa kalau sapa pernah buat infertility...akan kena vaginal scan..Owh no!I pemalu beb!...tapi aku suka sbb dr ni sangat friendly..dia downkan gemuruh aku..sikit je dia kata ..sakit sikit je,,maybe ada bleeding sikit lepas kita buat..tapi x banyak....haah betui ada bleeding sikit...tapi,aku lepas !YES!budak paling penakut lepas buat vaginal scan dgn pap smear..bangga gila kot! hahahaha poyo....dpt surat dri dr untuk ambik ujian darah ....7 test keseluruhannya...aku buat di klinik je..malas nak apply cuti lagi...Ambik DARAH??????owh no..seumur hidup x pernah wei...nampak x betapa sihatnya aku..... x pernah admit pun walaupun duit insurans dah berthn bayar...hahahahhaha....sama juga kali ni..hari kedua Miss P mai kena g ambik darah...aku berjaya juga!walaupun ikut perkirann nurse tu darah aku sgt kedekut...hahhaha

Nurse:Mai masuk nak ambik darah kan?
Aku:Ya nurse...sakit dak?saya ni penakut(poyo p mengaku konon satgi nurse tu buat perlahan2)
Nurse:Isk nama kena cucuk mana x sakit
Aku:Muka dah kecut...Ye ke Nurse seumur hidup x pernah ni
Nurse:Ok meh tangan...nak jarum besaq ke kecik?
Aku:Wey siap tanya wey...confirm la kecik!
Nurse:Ok,Bimilahirahmanirahim...maa saya cucuk jangan sentao2 tangan na
Aku:Baik nurse....(mata sambil pejam x tgk dh ke tangan)
Nurse:Awat kedekut darah sgt ni...(kak nah darah x mau keluar...dh banyak nk kena ambik ni)
Aku:Awat nurse ni dok buat lawak..aku dh sereyau  time tu rasa sakit sikit sbb mmg ketat rasa picagari tu nak tarik darah aku....
Nurse:Kita ambik skit dulu na satu lagi ambik belas kiri plak..
Aku:Ok nurse buat la apa pun janji jgn sakit
Nurse:Ok dpt banyak ni ja jadi belah kira kena guna jarum besaq sbb nak aambik banyak lagi
Aku:Baik...
Nurse:Letak je jarum tekan sekalu terus tarik cepatplak pakai jarum besaq ni..nanti mai kita gunajarum besaq yer sbb darah awak susah nak keluaq..
Aku:x sakit langsung guna jarum besaq,yg belah guna jarum kecik lagi sakit siap lebam2 tau...


AKHIRNYA AKU BERJAYA AMBIK DARAH!X SAKIT PUN...POYO ADIK AKU DOK MENGUSIK SAKIT KAK PEDIH GILA....YES AKHIRNYA!!!!!.........

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

SELAMAT HUJUNG MINGGU 9/2 /2020

Sudah 2020 kan..lamanya x update blog....bukan dh bersawang  malah lebih dari itu....hari minggu kawan2 buat apa p mana...mcm biasa hari min...